Aquesta web fa servir galetes. Si continua navegant, entendrem que les accepta.

Més informació

D'acord

ÚS ADRECES IP I COOKIES I RECOLLIDA DE DADES ESTADÍSTIQUES

 

El centre l'informa que la navegació d'un usuari per aquesta web deixa com a rastre l'adreça IP que li ha estat assignada pel seu proveïdor d'accés a Internet.

 

Només es fa servir aquesta adreça per a fins exclusivament interns, com són les estadístiques d'accés al Portal.

 

Per a la utilització d'aquesta web, és possible que s'utilitzin cookies. Les cookies que es puguin utilitzar s'associen únicament amb el navegador d'un

ordinador determinat (un usuari anònim), i no proporcionen per si mateixes cap dada personal de l'usuari.

 

L'usuari té la possibilitat de configurar el seu navegador per ser avisat en pantalla de la recepció de cookies i per evitar la seva instal·lació en el seu disc

dur. Tots els navegadors permeten fer canvis amb la finalitat de desactivar la configuració de les galetes. Aquests ajustaments es troben ubicats en les

"opcions" o "preferències" del menú del seu navegador. A continuació podrà trobar els links de cada navegador per desactivar les cookies seguint les

instruccions:

 

- Explorer: http://windows.microsoft.com/es-es/windows-vista/block-or-allow-cookies

- Firefox: https://support.mozilla.org/es/kb/habilitar-y-deshabilitar-cookies-que-los-sitios-we

- Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=es&answer=95647

- Safari: https://support.apple.com/kb/PH19214?viewlocale=es_ES&locale=en_US

- Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/privacy/

 

L'informem, però, que hi ha la possibilitat de que la desactivació d'alguna galeta impedeixi o dificulti la navegació o la prestació dels serveis oferts en aquesta web.

La música a l'Educació Infantil

En la nostra societat la música ha estat sempre present. Des de ben petits les cançons han estat molt utilitzades a casa i a l’escola perquè és un recurs que capta l’atenció dels nens/es de manera immediata. A més, durant els primers anys de vida, les persones ja l’utilitzen com a canal de comunicació perquè permeten a través del to, la musicalitat, la mirada... fer entendre (als infants petits que encara no saben parlar) la situació real del que succeeix al seu entorn.

Segons Hemsy de Gaínza (1964:61) la música constitueix un element clau que ajuda, a l’infant, a descobrir i prendre contacte amb el món que l’envolta, a desenvolupar la seva

percepció auditiva, a comunicar-se i socialitzar-se, a fer ús de la seva imaginació, a desenvolupar la seva creativitat, a expressar-se quan encara no pot fer ús de les paraules

i, també, és una font d’entreteniment, de gaudiment i de plaer. L’educació musical primerenca ajuda a desenvolupar la intel·ligència mitjançant habilitats molt diverses: l’autodisciplina, la paciència, la sensibilitat, la coordinació, el treball en equip, la

memorització, la concentració, etc. tal i com s’han demostrat en diferents investigacions.

La música ha estat i és un dels elements més importants en la vida de les persones de totes les edats i cultures. Encara que els infants són petits i encara no han accedit plenament a la cultura, hem de saber que pel fet de ser éssers humans posseeixen unes capacitats que fan possible l’expressió i la comunicació. La seva evolució depèn de l’accés que des de l’inici de la seva vida puguin tenir a la cultura, per això al llarg del curs i des de l’escola celebrem i festegem diverses festes, celebracions, tradicions, a traves de la música que coneixem (Concert de Nadal, el treball de descoberta de les estacions de l’any, conèixer el mon que els envolta, el dia de la pau, el carnestoltes...).

La música tindrà èxit quan els infants comprovin que els apropa a les seves vivències, que els facilita l’expressió i la comunicació, que els serveix per anar coneixent el seu entorn i que pot desenvolupar-se de manera vivencial i a través del joc (mitjançant cançons, danses, audicions...). Això els ajudarà a sentir-se molt més motivats, molt més actius, ha ser més creatius i els farà ser més participatius. A mesura que vagin creixent,

la música els servirà per a representar el món que van coneixent i podran compartir experiències creatives amb les persones que els envolten. S’adonaran que la música és un llenguatge, un art, una tècnica... que té un sentit i una funció dins de la societat com ara compartir, conèixer, comunicar, expressar, etc.

Cal dir, que no pretenem que els infants surtin de l’escola sent músics, sinó, que aprenguin a viure, a conviure i aprendre mitjançant la música. No hi ha millor aprenentatge, que aquell en el que en gaudeixes.

Patricia Paisal (mestra de música de l’Escola Jesús Maria)

collage musica

Més Notícies

Ja podeu descarregar el menú de novembre al apartat "Circulars ".

ACCÉS FAMÍLIES

L´Agenda

Novembre 2017
dl dt dc dj dv ds dg
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3

Foto del Mes